26.11.14

Ιστορίες (1)

Ο παππούς της Ιωάννας λέει ωραίες ιστορίες και η Ιωάννα του ζήτησε να της διηγηθεί μία για έναν ιπποπόταμο. Και μεις ανακαλύψαμε το γράμμα της ημέρας στα πρόσωπα και τα αντικείμενα της εικόνας.

Είδαμε την ιστορία του Ιπτάμενου Ιπποπόταμου.



Είδαμε πώς γράφεται (αν και το ξέραμε ήδη), φτιάξαμε το σπιτάκι του και το βάλαμε στη γειτονιά των φωνακλάδικων γραμμάτων



Φτιάξαμε συλλαβές με όλα τα γνωστά ήσυχα γράμματα...

... και μπήκαμε στο βιβλίο. Κιτρινίσαμε πρώτα όλα τα Ιι και μετά κυκλώσαμε τα σημεία στίξης και ξαναμιλήσαμε λίγο γι' αυτά, προσθέτοντας καινούριες πληροφορίες για τα "αποσιωπητικά". Είπαμε πως κάθε φορά που τα βλέπουμε θα ξέρουμε πως το κείμενο έχει και συνέχεια, αλλά για κάποιο λόγο δε θέλουμε να την πούμε τώρα.



Τρία παιδιά διάβασαν την ίδια πρόταση με διαφορετικό σημείο στίξης στο τέλος για να καταλάβουμε τη διαφορά στο χρωματισμό της φωνής και να διαβάζουμε σωστά.


Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενο πολλές φορές με διάφορους τρόπους (αγόρια-κορίτσια, χαμηλόφωνα-δυνατά) και δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στις δύσκολες λέξεις (ιστορία, ιππότες, ιπποπόταμος, μια, τον, την).


Μιλήσαμε λίγο και για το Στ στ (που θα το δούμε ξεχωριστά την Παρασκευή).


Η δραστηριότητα με τα Ι ι που έκρυψε ο παπαγάλος...

... μας έδωσε το έναυσμα να μιλήσουμε για την ορθογραφία των ουδέτερων σε -ι (χωρίς καμία αναφορά σε γραμματικούς όρους). 


Στο τέλος διαβάσαμε το τραγούδι του ιπποπόταμου και κυκλώσαμε τα Ιι ακούγοντάς το.



Η παρουσίαση του Ιι


Η εργασία για το σπίτι




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου